نتایج امتحانات نهایی چه زمانی اعلام می‌شود؟ هر ماه یک میلیون تومان علی‌الحساب به بازنشستگان پرداخت می‌شود برای داشتن رابطه خوب با فرزندان بزرگ‌سال خود، با این ۶ رفتار خداحافظی کنید حمایت بیمه از انسولین‌های نسل جدید؛ دوسر برد برای بیمار و بیمه‌گر امّاواگر‌های مصرف آهن در زنان اشتغال و تأمین معیشت؛ دو چالش دختران مجرد دهه‌های ۵۰ و ۶۰ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (چهارشنبه، ۶ تیر ۱۴۰۳) | کاهش دمای روزانه در سطح استان از جمعه هزینه داروی بیماران خاص کمتر از ۱۰ درصد قیمت واقعی است سخنگوی قوه‌قضائیه: تضمین سلامت انتخابات از سوی مجریان باید به‌خوبی صورت گیرد | آخرین وضعیت پرونده فساد در فوتبال شناسایی ۱۲۲ مورد مثبت تب دنگی از ابتدای سال در کشور | تب دنگی در چهار استان شیوع دارد معجزه آناناس برای کاهش وزن و لاغری این خوراکی محبوب کبد کودکان را تهدید می‌کند قول وزیر کار به بازنشستگان تأمین‌اجتماعی: علی‌الحساب حقوق بازنشستگان را به‌محض تأمین منابع، پرداخت می‌کنیم + ویدئو بهترین زمان شام خوردن | برای جلوگیری از افزایش وزن در این زمان شام بخورید دلایلی که شما را به خوردن برخی مواد غذایی معتاد می‌کند + راه حل‌های ترک اعتیاد مصرف غذا‌های مضر پرداخت بدهی ۱۷۹ زندانی جرایم غیر عمد در سه ماه گذشته آمار ازدواج در خراسان‌رضوی، بیش از دوبرابر آمار طلاق است | حدنگاری ۹۲ درصد از اراضی کشاورزی استان و صدور سند مالکیت برای آن‌ها + فیلم
سرخط خبرها

مطابق مد روز، کودک آزاری نکنیم!

  • کد خبر: ۸۲۸۱۲
  • ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۴
مطابق مد روز، کودک آزاری نکنیم!
کودک آزاری تراژدی تلخ در لایه‌های پنهان جامعه و زیر پوست شهر است که در هر عصر و دوره‌ای به شکلی گریبان‌گیر جوامع مختلف بوده و در دنیای مدرن امروز نیز بیشتر نمایان شده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ زیبایی و مد را به طور قطع باید یکی از مفاهیمی بدانیم که در دنیای امروز دچار تغییر و تحولات عجیبی شده و از اصالت و طبیعت خود فاصله زیادی گرفته است. مفهومی که به نظر می‌رسد ناخواسته در کنار پدیده‌ای دیگر به اسم فضای مجازی و به معنای دقیق‌تر شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته و از ویژگی‌های آن تأثیر گرفته است.

ویژگی‌هایی نظیر سرعت بالا در نقل و انتقال اطلاعات و تبلیغات و فضاسازی‌های مستتر در بستر آن و در نتیجه تمایل به تجربه موقعیت‌ها و اتفاقات جدید یا همان چیز‌های تا به حال امتحان نشده. شاید به عنوان نمونه بتوان به برخی از پست‌های اینستاگرام اشاره کرد که در روز‌های گذشته یکی از آن‌ها حسابی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست و حاشیه ساز شد و کلی واکنش منفی به دنبال داشت.

ماجرا از این قرار بود که یکی از همین صفحات تبلیغاتی و فعال در حوزه زیباسازی، با کلی به به و چه چه عکسی از دستان مادر و دختر کوچکش منتشر کرده بود که کاشت ناخن برای شان انجام داده بود. به اشتراک گذاشتن این تصویر با کاربران باعث شد موجی از خشم و واکنش‌های مذمت کننده در قبال این رفتار انجام شود، دقیقا مشابه همان زمان‌هایی که ویدئو یا تصاویر دیگری از کودک آزاری در فضای مجازی بازنشر می‌شود یا تصاویر کودکان به عنوان بازیگر (باید بگوییم بازیچه؟!) به عنوان مدل لباس دست به دست می‌چرخد.

مسئله‌ای که به نظر می‌رسد این روز‌ها باب طبع خیلی هاست و در بسیاری از کشور‌های دنیا به چشم می‌خورد. در آماری که مدتی پیش دنیای اقتصاد منتشر کرده بود مشخص شد در خاورمیانه، ایران بعد از عربستان سعودی و امارات، رتبه سوم مصرف کنندگان لوازم آرایشی را کسب کرده است. آمار‌های دولت انگلیس نشان می‌دهد سال گذشته ۴۱ هزار بوتاکس به افراد زیر ۱۸ سال تزریق شده است و فقط در سال ۲۰۱۷ بیشتر از عمل‌های سطحی مثل برجسته سازی لب‌ها برای افراد زیر ۱۸ سال انجام شده است.

کاربری بعد از تماشای این تصویر نوشته است: «اینا اون آدم‌هایی هستن که صبح تا شب تو صفحات مزخرف اینستا می‌گشتن و لایوای دوزاری نگاه می‌کردن.» و دیگری گفته: «باید تو این حجم از تبلیغات سمی رسانه و مدیا، مغز بچه‌ها با چیز‌هایی که لازمه سن بچه هاست و برای رشد فکریشون واجبه پر بشه نه این چیز‌های غیرواجب و بی خود.» شخص دیگری از این گفت که: «می دونین ناخن کاشتن بچه ۹-۱۰ ساله مصداق بارز کودک آزاری و آسیب به بدن بچه است.»

در میان انبوه این واکنش‌های منفی خانمی هم توییت کرد: «من دلم نمی‌خواد دخترم با حسرت به ناخن‌های من نگاه کنه و عقده بشه واسش تا وقتی بزرگ شده رفتار‌های نامتعارف نشون بده.» که بسیاری دیگر از کاربران در پاسخ به او نوشتند: «شما اگه می‌خوای بچه ت در دوران بزر گ سالی رفتار‌های نامتعارف نشون نده باید سعی کنی روحش رو تغذیه کنی، با قصه خوندن یا علاقه‌مند کردنش به طبیعت. نه با زیباسازی ظاهری اون هم تو این سن کم که هیچ عایدی‌ای براش نداره.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->